Informacje o czarter-jachtow |
Dołączył: |
01-08-2014 |
Ostatnia wizyta: |
01-09-2014 12:28 AM |
Razem postów: |
0 (0 postów dziennie | 0 procent wszystkich postów) (Znajdź wszystkie wątki — Znajdź wszystkie posty) |
Spędzony czas online: |
2 Godzin, 1 Minuta, 2 Sekund |
Poleconych użytkowników: |
0 |
Reputacja: |
0 [Szczegóły] |
|
 |
Dodatkowe informacje o czarter-jachtow |
Płeć: |
nie wybrano |
Miejscowość: |
|
O sobie: |
Powstanie [url=http://www.wp.pl]WP.pl[/url] dawnej stacji ma związek z budową linii [img]http://farm8.staticflickr.com/7438/11784222514_c32145b1f2_z.jpg[/img] kolejowej łączącej ładownię Mirsk z zlikwidowana stacją kolejową Świeradów Nadleśnictwo. Koncepcja budowy tej linii powstała w 1901 r., jednakże w rzeczywistości budowę linii rozpoczęto z inicjatywy prywatnej w marcu 1908 r. Projekt budowy linii zakładał powstanie na tej stacji m.in. budynku dworca kolejowego, który miał być największy na linii oraz miał także architektonicznie nawiązywać do miasta. Dodatkowo planowano budowę rampy przeładunkowej, magazynu i placu składowego, gdyż spodziewano się dowozu dużej ilości materiałów budowlanych dla potrzeb rozbudowującego się miasta Świeradów-Zdrój[6].
Linię do Świeradowa Zdroju ukończono 1 października 1909 r., a uroczyste otwarcie odbyło się 31 października, dzięki czemu ładownia ta została stacją końcową[7]. Przedłużenie linii do Świeradowa Nadleśnictwo oddano do regularnego użytku 6 czerwca 1910 r.[8]. Głównym kierunkiem pociągów do 1945 r. była d. stacja Mirsk, w której to pasażerowie przesiadywali się do państwowych pociągów. Większość z nich była skomunikowana z pociągami Kolejki Izerskiej[9].
Po II wojnie światowej cała infrastruktura dawnej stacji przeszła w zarząd PKP. Stację tą polscy kolejarze przejęli we wrześniu 1945 r., natomiast pierwszy pociąg po odbudowie mostu przyjechał do Świeradowa-Zdroju 18 grudnia 1946 r. Odświętnie udekorowany skład przyprowadził burmistrz Mirska Ludwik Żak[10]. Wydłużono wtedy też linie pociągów regionalnych, które zamiast kończyć bieg w dawnej stacji węzłowej Mirsk przedłużono, jeżdżąc głównie do Legnicy przez Gryfów Śląski i Lwówek Śląski[11].dddd
Ostatni pociąg pasażerski przez dawną stację Świeradów Zdrój odjechał 11 lutego 1996 r., a przez następne dwa lata kursowały pociągi towarowe[12].
Zabudowę oraz teren ładowni został przejęty przez miasto Świeradów-Zdrój 27 grudnia 2012 r.[13], natomiast na początku maja 2013 r. rozpoczęto demontaż torów na terenie ładowni[4]. |
Reklama: |
Powstanie dawnej stacji ma związek z budową linii [img]http://farm8.staticflickr.com/7438/11784222514_c32145b1f2_z.jpg[/img] |
|